lørdag 28. mai 2011

Juksepanorama m.m. - og linselus på kjøpet


Her hin dagen lå jeg strykeflat i hagen for å knipse himmel og annet fra litt andre vinkler. Vel, som kjent har jeg opptil flere firbeinte i min nærhet. Spesielt den ene er kjent for å "egle seg innpå" når han synes det blir vél mye fokus på annet enn han... Hvem kan det være mon tro?




Her har han lagt seg så nærme som han kunne uten å legge seg oppå meg, haha. Skvatt nesten da han omtrent kom inn gjennom linsen. Fant ut at jeg ville knipse litt. Ble litt morsomme bilder synes jeg :-)




Før dette lå han tålmodig og koste seg med en av sine elskede pinner - som visstnok smaker fortreffelig? Innimellom avbarkes det visst litt vél mye, og da ser grimasene ut deretter, hihihi. Rare og gode Balder-gutten :-)





Jeg har altså lekt meg bittelitt med photoshop i dag. Ikke så veldig kreativt, men litt sånn forsiktig med sammenkobling av bilder og effekt av beskjæring. Ærlig talt prøver jeg å knipse bilder slik at de ikke skal måtte beskjæres etterpå. Synes liksom det er en del av utfordringen med å ta bilder.






Men, det hender jo (ikke så rent sjelden gitt), jeg ser at bildet kan bli enda bedre om det beskjæres en smule, eller mye, host, kremt. Eller beskjæres slik at det endres fra liggende til stående format eller omvendt. Alt etter motivet. Kjekt å ha muligheten iallfall :-)

4 kommentarer:

Linda Merethe sa...

Du verden....det er en glede å lese i bloggen din, for det du skriver er så godt formulert at eg det rett og slett blir komikk utav det :-)
Tusen takk for titten....kjempeflotte bilder :-)

Nøve sa...

Du tar alltid flotte bilder, du! Sikkert moro å leike seg litt i fotoshopen likevel.
Maken til linselus er det ingen som har :)))

Gry og Millis blogg sa...

Flotte bilder Irèn!! Så gøy med Photoshop. Jeg skjønner ikke en dritt av det, så jeg er en svoren fan av beskjæring:o)

Bildene av linselusa var kjempefine:o)

Ville sa...

Virkelig imponerende hvordan 2 bilder kan bli til ett!

Enig med det andre alltid flotte bilder hos deg Iren, og Balder er jo kjempemorsom:o)))

Related Posts with Thumbnails