torsdag 17. februar 2011

4 på rappen (en utfordring)

Fra min kjære venninne Elin med bloggen Elins drømmer har jeg fått en aldri så liten utfordring. Jeg pleier vel ikke å hive meg ut i slikt, men hvorfor ikke liksom? Her tar vi da for søren ting på strak arm vel? Haha ;-)



1. Fire ting jeg har gjort i dag

A) Tatt min daglige dose medisiner mot ymse "vondter".

B) Lest koselige meldinger med støtte og oppmuntring etter å ha utbasunert
for "hele verden" at jeg har krympet 10 kg på 8 uker. Just now - I did it again! :-D
(NB! NEI! - jeg slanker meg ikke. Bonus som følge av andre "greier").

C) Jobber med info-folder for Chile-klubben.

D) Sendt krav til forsikringsselskapet så vi får igjen litt av utleggene med veterinærbesøk med Balder.



2. Fire ting på ønskelista

A) At Katherine vokser opp til å bli så harmonisk og trygg som mulig!

B) At Balder blir helt frisk "asap"! (- og at alle i familien beholder helsen best mulig!)

C) At alle de som venter på "Den Store Telefonen" (adopsjon) får den så snart som mulig!
Spesielt Elin og Tommy ;-)

D) Å få malt hele huset innvendig! "Panelhelvete" må bort!!!
(FYI: Det er fullt av kvist, og er mer brungult enn "trehvitt". Tak, vegger og gulv... ALT! Blæh!). :-)



3. Fire ting jeg ikke liker

A) Urettferdighet!

B)
DRAVLE !!! (Noen med SYK humor har oppfunnet det der *¤"&%§=* stoffet). 

C)
Å stå opp tidlig! (Å legge seg ved grålysning derimot... :-)

D) "Valgflesk": Det er stadig de "svake" i samfunnet som taper (barn og eldre). FYSJOM!

 


4. Utfordre 4 nye bloggere

            Britt med bloggen Ramme alvor

                  Torill med bloggen Livet med Kira

                          Gry med bloggen Gry og Millis blogg

                               Nøve med bloggen Nøve og Nalles blogg





OBS! - utfordringen går til de som måtte føle seg kallet! 
                              
Er det noen av dere som IKKE gjør det, gjør det ingen verdens ting :-)


Tar dere utfordringen jenter? :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så kult at du tok utfordringen:)
Og grattis med kjempeflott vektnedgang. Skal si i fra når jeg har gått ned like mye. Foreløpig så storkoser jeg meg med masse god lavkarbomat:)
Og tuuusen takk for at du håper litt ekstra på den store telefonen til oss. Nå ble jeg skikkelig rørt *snufs*.
Håper du har en fin dag vennen. Jeg er lei av snø! Men veldig koselig med rådyr rett utenfor døra da:)
God klem fra meg!

Tove sa...

Beklager, men jeg tror ikke det....Er veldig dårlig på slikt.

Irén T. A. Færevaag sa...

Elin: Baremorsomt det vet du :-)Klem!

Tove: Den er grei! :-)

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig å bli utfordret av deg Irèn:o)

Jeg er litt ufokusert i dag (rare og dumme ting skjer), så jeg skal heller forsøke å komme sterkere tilbake. Lover!!!

Men du, hva er "dravle"??? Og du har i aller høyeste grad rekruttert en velger til Kvinnelig hofteparti:o)

Ramme Alvor sa...

Kjem i måro :)
Takkar... :)

Nøve sa...

Koselig med en utfordring, for i disse dager skjer det forskrekkelig lite i Blogglandia. Fridagen min gikk så altfor fort, så jeg får se om jeg får gjort noe "fornuftig" på arbeid i morgo ;o)
Vi blogges! God natt og god helg :o)

..og jeg gjentar - hva ER dravle??

T :-) sa...

Er ikke dravle en matrett? basert på melk? I så fall så tror jeg at jeg er enig med deg at det ikke er spesielt godt, Mølse derimot slik den lages i Aurland ( i hvert fall på Vikesland) er godt :-) Eller er jeg helt på jordet??

Irén T. A. Færevaag sa...

GRY: Digger at Kvinnelig hofteparti har fått et nytt medlem, hihihi! Herlig :-)

Utfordringen må du ikke stresse med vet du. Høres ut som du har nok å stri med kjære deg!

BRITT: Den e' god! Har vært og lest nå :-)

NØVE: ...neimen Nøve da! Skulker du på jobben?! ;-) Gleder meg til å lese :-)

TOVE: Du har helt rett - det er en matrett. Utrolig nok mener noen det er festmat. Første gangen jeg fikk det servert fikk jeg en akutt reaksjon og måtte - unnskyld at jeg skriver det: kaste opp! Klarer ikke tanken på dravle en gang...

Les mer om vederstyggeligheten her: http://no.wikipedia.org/wiki/Dravle

Her er en som har blogget om dravle også. Det øverste bildet er til forveksling lik den jeg i sin tid fikk servert: http://hobbyvenn.blogspot.com/2009/12/dravle.html

----------------------------

GOD HELG JENTER! :-)

Ramme Alvor sa...

Vi snakker 25 år...og ja vi får vel ta ett jubileum?

Klem!

Marianne sa...

Huff Iren...jeg har ikke fått lagt inn bloggen din på sida mi, så glemmer jo ut å sjekke..Men i dag er jeg innom! Lurt å reklamere litt på facen ;)

Related Posts with Thumbnails