mandag 14. februar 2011

Matre-Stordalen i 24 bilder

 

I helgen var min kjære og jeg en tur til Stordalen Fjellstove i anledning en merkedag. Ca. 50 personer var samlet til festlig lag med dertil hørende mat (hjort- og elgsteik)og drikke. En kjempekjekk tur og fest! Jeg hadde tenkt å la kameraet ligge igjen hjemme(!), men når vi kom opp i Matre-fjellene takket jeg min kjære pent for at han sa før vi dro: "Ta det nå med deg likevel!" Jeg hadde ergret meg herfra til Stordalen og hjem igjen om kameraet hadde lagt igjen hjemme: Motivene sto nemlig i kø oppover i Matre-fjellene.

Her er noen av dem:

Slutt på 50-sonen. Hvem har lyst til å kjøre i 80 her? Anyone?
 





Går nok en stund før noen kan produsere ved med traktoren baki her...


Knipset på vei nedover igjen om søndagen. Skikkelig artig å møte alle de som var på vei oppover 
for å stå på ski - for det var god plass for to biler å passere hverandre... Not!


På vei ned Helvetesjuvet






Skitrekket i bakgrunnen. Vi nærmer oss Stordalen Fjellstove. 


Ser du skiltet? Godt at Steffen er kjent på disse trakter :-)


Min kjære "nyter" en av mange fotostopp på turen :-D










Noen som har lyst til å være med å bade?!?!? :-D








Nedover Romarheim, på hjemvei, var speilrefleksen pakket ned. 
Mobilbilde får gjøre nytten :-)


Denne turen tar vi gjerne flere ganger. Det var storslått, fascinerende - og litt
sånn skrekkblandet fryd ;-)

7 kommentarer:

Torill-e sa...

For en fin plass - har hørt om det og det står på listen over plasser vi kunne tenke oss å besøke, men aldri blitt av enda. Så flott lys der var - jammen bra at du hadde kamera med :o)) for det ble utrolig flotte bilder av dette. Ha en fin uke :)

Nøve sa...

Fantastisk!!
Jammen er'n snill, gubben din..han som var kjent, ante vel hvor mange fotostopp det ville bli ;o)

snorredimma sa...

Godt kællen fikk deg til å ta med kamera likevel - det ble jo tross alt tatt noen flotte bilder på turen. Han er snill, da...sitter i bilen og venter på at kjærringa skal bli ferdig med å ta bilder!! ;o)

Ville sa...

Nydelige bilder du har fått tatt på ferden:o) Veiene på vestlandet er noe for seg, heldigvis er det mye bra veier nå etterhvert, selv om der er noen av de "gode" gamle strekka fremdeles. Tar en tiden til hjelp så synes jeg at der er en viss sjarm med di gamle veiene.

T :-) sa...

Takk for turen :-) Men jeg er veldig glad for at jeg slapp å kjøre selv her ja...
For noen magiske sky/himmel-bilder du har tatt!

Anonym sa...

Helt nydelig natur hos dere Irèn! Drømte meg helt bort i bildene dine nå. Det er noe annet enn flate Nannestad det. Håper dere koste dere masse.
Klem fra meg!

Anonym sa...

Ligger en utfordring til deg hos meg hvis du har lyst.
Klem igjen!

Related Posts with Thumbnails