søndag 24. oktober 2010

Som hund og katt? - og Katherine ser stort på det ;-)

Siden sist har vinteren inntatt tunet (som i store deler av Norge forøvrig), og vi bærer på ved for å fyre i peisen. Den er hovedvarmekilde i huset, så det er bare å stå på. Det er ikke tvil om at det er sant at veden varmer mange ganger før den kommer i hus...


Den ene av husets to katter er veldig varmekjær. Til vanlig kroer Sofus seg til i godstolen sin foran peisen. Men noen ganger blir det for mye til og med for han. Da er det nest beste å innta det nye gulvteppet sammen med "storebror" Balder. De er noen snodige poder. Snakk om elsk-"hat"-forhold :-)


En som bokstavelig gir katten(!) i både varme og Balder-kos er Sofia! Hun legger seg akkurat der det måtte falle henne inn der og da. Det nye teppet er blitt en favoritt, men heeelt for seg selv, langt unna gutta boys :-)

Lille frøken Sherlokine Holmes?


Når Katherine fikk nytt forstørrelsesglass ble alt hus og hage, mennesker og dyr finstudert seint og tidlig... Når omgivelsene begynte å bli mettet av undersøkelsene tok Katherine med seg forstørrelsesglasset ut på tur. Sammen med denne boken er det en super kombinasjon. Anbefales for små poder, både jenter og gutter. Ikke så dum for oss voksne heller kanskje? ;-)

Boken har en kraftig plastperm som lukkes med glidelås. 
Superpraktisk når en er ute på tur.



Fortsatt god søndag!

3 kommentarer:

T :-) sa...

Herlige bilder :-) Forstørrelsesglass er spennende. Verden blir liksom ny da.
At ved varmer mer enn en gang er nå helt sikkert. Vi har ikke vedovn, noe jeg både savner og er glad for. Sånn alt etter som hvilken av de varmende delene jeg tenker på ;-)Men jeg elsker å "steke" rompa mi foran en ovn :-)

Nøve sa...

Trodde jeg hadde kommentert her før! Er inne og kikker på bildene igjen, for katt og hund bilder er det beste jeg vet :o)

Spennende med forstørrelsesglass!! Jeg lånte bestemor sitt da jeg var liten. Ho hadde stær på øynene og brukte glasset når ho leste avisa. Husker jeg var facinert av de enormt store øynene hennes...
Angående rompesteik.. Mammas svarte nylonbukse-rumpe brant seg fast på bestemors alltid gode og varme parafinovn. Hehe.

Anonym sa...

Hei på deg min venn!
Herlige bilder som alltid. Disse dyra våre er jo bare skjønne da. Våre to katter er blitt så bortskjemte av dansken di at jeg blir helt matt av og til. Men så hører de på den minste ting han gjør også da. Helt sprøtt:)
Var så absolutt en julegaveide det der:)
Håper dere får en flott helg.
God klem fra meg!

Related Posts with Thumbnails