tirsdag 21. september 2010

Høstmorgen...

God morgen der ute :-)

Det er så friskt og klart i luften nå - typisk høst. Helt topp! Gleder meg til strålende høstfarger her ved kysten også. Det er ikke kommet så langt som da vi var på Geilo for en drøy uke siden, men det er helt klart på gang... Et sikkert tegn er at bjørnebærene begynner å modnes. Det er ikke fritt for at de måtte smakes på da jeg var ute med Balder på morgenkvisten. Mmmmm... deilig! :-D



Etter morgenturen ble det litt ballspill i hagen. Her sitter Balder og koser seg og ser på utsikten. Godt med en pustepause også...


Søndag kveld begynte jeg å kjenne på at det nok nærmer seg oppstart på fyringssesongen. Det blir liksom litt hustrigt i huset... I dag gjorde jeg alvor av det og tok turen i vedskjulet. Eller skykkjo som de sier på disse kanter. For en som er født og oppvokst i Bergen holder det lenge med vedskjul! ;-)

Min kjære sjømann, som har funnet veien til Afrika igjen, har sørget for at jentene hans ikke skal fryse. Rikelig ved har vi iallfall. Tusen takk! :-)


Det knitrer fint i peisen nå. Koselig! :-)


Noen bare MÅ ha kaffi om morgenen. Vel, jeg er ikke en av dem. Her går det i te. Om morgenen er denne teen en favoritt. Utover dagen går det i Blue Fruit, Earl Grey og ymse andre typer te :-)
 
Teen smaker forøvrig ekstra godt i dette svære, flotte og sjarmerende kruset. Det har jeg fått i gave fra Eirin, en kjær venninne. Kruset er dypt lilla inni, med et lite hvitt hjerte i bunnen. Herlig gave :-)


I skrivende stund skinner solen, og det er riktig så flott ute med skydotter hist og her mot den blå himmelen. Også litt høstfarger. Det er bare å nyte det!

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Nøve sa...

Ha en fin dag,Irèn!
Her skinner høstsola om kapp med de nydeligste farger, og jeg får ikke bestemt meg hvor turen skal gå!!

Gry og Milli sa...

Høsten er vakker Irèn, og når fyringssesongen starter, så har det i aller høyeste grad sin sjarm det også:o)

Ha en fortryllende dag, her skinner sola fra blå himmel, etter tidenes regn"skur" i går kveld:o)

snorredimma sa...

Vi har også hatt en solfylt dag i dag, og den har gått med til å bare kose oss på verandaen. Dimma er svært så misfornøyd for tiden, piper og er urolig...skal bli deilig når ho endelig er ferdig med løpetida si...

Jeg er enig med deg, at nå begynner det å bli litt huskaldt om kveldene. Tittet bort på vedhaugen i går, men drøyer det en dag til...:-)

Ha fin uke!

Anne (Moseplassen) sa...

bjørnebær ja. hm. de seeer veldig gode ut, men jeg må si at de ikke smaker like god. helt ok, men vil heller spise blåbær eller bringebær, trur eg.

Men god helg da! Håper det blir solfylte dager, og kanskje en tur i skogen? (og trolig litt kos forran peisen)

Torill-e sa...

Du er med å gjøre høsten vakker, Irén med dine flotte bilder og beskrivelser :)
Ha en fin høst min venn

Related Posts with Thumbnails