mandag 6. desember 2010

Er det ikke det ene...

...så er det pinadø det andre!


Sofus og Sofia (pusekattene) har nyst litt de siste dagene. Det økte gradvis på i helgen, så i dag fant jeg ut at det var best å kontake dyreklinikken. Da jeg presenterte meg kom det et forskrekket utrop  med spørsmål om hva Balder hadde funnet på nå... Men nei, nå er det kattene. Jeg fikk time på onsdag siden kattene var oppegående og i relativt ok form.

Mest sannsynlig har kattene en luftveisinfeksjon, men de skal selvfølgelig undersøkes. Rett før stengetid hos dyreklinikken i dag måtte jeg hive meg på telefonen for nå var Sofus blitt mye dårligere. Han er helt slapp, nyser så det driver (jeg må tørke, for det er så mye slim), og han er blitt full i feber. Det surkler i brystet hans, og det er tydelig at det er vondt å puste. Stakkars Sofus-pus!

I morgen har jeg fått en akutt-time for begge to. Sofia nyser også, og hun er også blitt dårligere i kveld, men i litt bedre form enn Sofus. Bakfoten til Sofus som jeg trodde hadde kommet seg er verre også. Da Sofus "gikk" for å drikke litt så foten både stiv og vond ut. Balder er fortsatt halt han også, så hele gjengen skal innom veterinæren i morgen!

Nå synes jeg i grunnen det begynner å bli nok! Nok klagesang også, jeg beklager, men bloggen er en alle tiders plass å lufte litt frustrasjon ;-)




PS! I helgen ble det bakt pepperkaker til å pynte i vinduene med, og den første porsjonen med kakemenn er bokstavelig talt i boks. Men det blir nok ikke bare med den ene porsjonen nei. Kjedelig nok har jeg rotet bort den gode oppskriften min, så nå tester jeg ut nye...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nei men stakkars småtasser. Og den litt større. Håper de blir bedre snart. Kjenner til dette altså. Vi har hatt samme problem med Happy og Susie. Hapy blir akkurat ferdig med pencillinen og så er det i gang med Susie. En burde fått klippekort hos dyrlegen. Har du fått det?;) Godt at dyrlegen her i Nannestad er både veldig hyggelig og ikke så altfor dyre.
Stor god bedringsklem til de firbeinte og en nisseklem til de tobeinte:)

Gry og Millis blogg sa...

Næmmen huff og huff Irèn, dette høres ikke bra ut. Håper det er noe som er enkelt å behandle. Stakkars pusene, de synes kanskje det ble VEL mye oppmerksomhet rundt Balder kanskje?;o)

Lykke, lykke til i morgen. Du må holde oss oppdatert!

T :-) sa...

Neimen, uff og uff!! Krysser fingrene for at det hjelper med litt "vidundermedisin" :-) Det er IKKE noe morsomt når dyra er sjuke :-(

Hanne sa...

Huffamei, nå må dere vel snart ha fått "kvota" deres hva syke dyr angår??

Ønsker alle hurtig bedring og en frisk førjulstid i fortsettelsen!!

Klem fra oss på Nøtterøy

Related Posts with Thumbnails